Ayhan Metal ve Aniva’nın kurucu ortaklarından Aynur Ayhan İstanbul Sanayi Odası Vakfı Bursiyer Sohbetleri’nde 100’den fazla katılımcının bulunduğu, geleceğin üreticisi, girişimcisi olacak gençlere ‘Kriz Yönetimi’ konulu bir konuşma yapıp gençlerin sorularını yanıtladı.
Her kişinin ve kurumun kendine has deneyimleri ve başarı hikayesi olduğunu, kriz yönetiminde tek bir doğrunun olmadığını belirten Ayhan deneyimlerini gençlerle paylaştı.
Konuşmasına kendi iş ve staj tecrübelerini anlatarak başlayan Aynur Ayhan çalışma hayatı ve çalıştığımız kurumla alakalı bakmamız gereken açıyı, çok doğru bir noktayı da belirtti.
‘’Firmaların değerli yapan, sizi bağlayan sözlü kuralları, kültürleri, değerlerini ancak siz işin içine girdiğinizde ruhunu hissettiğinizde anlayabilirsiniz.’’
Kriz döneminde kendi yaşadıkları deneyimlerden, 2008 krizinde nasıl yol aldıklarını ve krizden nasıl başarılı çıktıklarını anlatırken bir yandan da gençlerin sorularına, kaygılarına da yanıt verdi.
Krizler tahmin edilemeyen ya da tahmin edilse de öngörülemeyen durumlardır. Aynur Hanım bu noktada bizlere kriz anında her şeyi hızlı değiştiğini aslında her insan gibi kendimizi zayıf hissedebileceğimizden ve bu gibi kriz anlarında sakin kalabilmenin öneminden bahsetti. İçinde bulunulan kriz durumunu analiz etmek, kriz gerçeğini görüp çözüm odaklı ve dinamik olabilmek de oldukça önemli.
‘’Gördüğünüz saptadığınız konulara parmak basmanız, üstüne gitmeniz çok önemli. ‘’
Tabi ki krizler çok güzel işlere, fırsatlara çevrilebiliyor. Ayhan Metal de krizi Aniva’ya çevirmiş diyebiliriz. Kriz döneminde insanın aklına daha önce yapmak isteyip de yapamadığı, uygulamak isteyip uygulayamaya fırsat bulamadığı projeler de geliyor. Bu noktada Ayhan Metal olarak ellerindeki hammadde, iş gücü ve makinelerini değerlendiriyorlar. Sonrasında Aniva, Ayhan kardeşlerin kendi inovatif çift taraflı tava tasarımlarıyla başlıyor, burada da kendi deneyimlerinden yola çıkarak piyasada var olan kullan at ürünler yerine hammaddesi gıdaya temasa uygun, ömürlük, kaliteli, şık ürünler üretiyorlar. Daha sonra barbekü sever bir aile olarak tecrübelerini analiz ederek barbekü tasarımlarına ve üretimleriyle devam ediyorlar. Tıpkı tavalarda olduğu gibi barbekülerinde de aynı kalite standartlarını uyguluyorlar. Kaliteli, ömürlük ve şık ürünler. Şimdi Aniva markası adı altında tava, barbekü ve barbekü aksesuarları üretimine ve satışına devam ediyorlar.
O zamanlardan aslında şimdinin trendi eco-friendly, sürdürülebilir, zamansız tasarımlara ulaşmışlar.