Frankfurt Ambiente 2016 Fuarı'na Türkiye'den 126 firma katıldı!
Dünya mutfağı ile yarışan Türk mutfağı şimdi de ev ve mutfak ürünleri ile de zirveye oynuyor. Dünyanın en önemli ev ve mutfak ürünleri fuarı kabul edilen Uluslararası Ambiente 2016 fuarı gerçekleştirildi. Fuarda sergilenen Türk ürünleri Avrupalıların yine gözdesi oldu. Tasarımları ile dikkat çeken İtalyanları, sağlamlılığı ile alıcı bulan Alman menşeli ürünlerinin artık yeni rakibi Türk ürünleri oldu.
BREZİLYA'YA LİMON SIKACAĞI RUSLARA YAĞLIK
Bu yıl katılımcı şirket sayısı ile 7.sırada yeralan Türkiye Avrupa'ya 7'den 70'e ürün sattı. İtalyanlar satışımızda önemli sırada yeralıyor. Hertürlü ev ve mutfak ürünü sattığımız İtalyanlar mor renge karşı bir antipati bulunuyor.Italyan kültüründe mor renginin önemli bir anlamı var. Bu renk ölümü simgeleyen bir renk olarak toplumda yer edinmiş durumda. Dolayısıyla hiçbir mor renkli mutfak ürünü ülkede alıcı bulmuyor. Ev ve mutfak ürünü çelik ve plastik ürünlerin tümü İtalya'dan alıcı bulurken Herevin Genel Müdürü Murat Solmazer Brezilyalılara en çok limon sıkcağı sattıklarını söyledi. Solmazer'e göre Ruslar yağ şişeleri kullanımıyorlardı şimdilerde en çok sattıkları ürünlerin başında yağ şişeleri yeralıyor. Bora Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kemal Bora Afrika pazarına dikkat çekiyor. Bora “Afrikalılara saklama kabı satıyoruz. Fildişi önemli. Avrupa'ya en çok çöp kovaları satıyoruz" dedi.
126 TÜRK ŞİRKETİ KATILDI
Fuarda 72'si milli olmak üzere toplamda 126 katılım sağlayan Türk şirketleri, 1450 metrekarelik bir alanda ürünlerini sergiledi. Mutfak ürünleri üreten Öztiryakiler, Hisar, Arzum, Bora, Evelin,Herevin,Boztepe, O.M.S., Aniva, Saf Group ve gibi Türk şirketleri, Ambiente ziyaretçileri tarafindan yoğun ilgi gördü.
AMBİENTE SEKTÖRÜN KALBİ
Değerlendirmelerde bulunan İDDMİB Başkanı Rıdvan Mertöz, Ambiente, mutfak sektörü için en önemli fuarların başında geldiğini söyledi. İDDMİB Başkanvekili TİM Başkanvekili Tahsin Öztiryaki ihracat için 4 saatlik uçuş mesafesinin 8 saate çıkarılması gerektiğini kaydetti. İKMİB Başkanı Murat Akyüz ise fuardaki ziyaretçi sayısından memnun olduklarını dile getirdi.
DÜNYAYI ŞAŞIRTAN 'TURKEY' ÜRÜNLERİ
Gündüz mangal gece şömine
Fuarda dikkat çeken ürünlerden biri Aniva ürünü mangal oldu. Gündüz mangal yapılan ürün toplanıp evin bir köşesine konulduğunda dekoratif bir şömine görünümüne sahip oluyor. Bu özelliği ile mangal severlerin dikkatini çeken ürün büyük ve saklaması zor olan mangalların evin bir köşesinde dekoratif yeralarak değerlendiriyor.
Görünümü ağaç kendisi plastik
Görünümü ağaç kendisi plastik Evelin firmasının ürettiği ürünler ağaç görünümlü plastik mutfak eşyaları. Makinede temizleniyor hafifliği ve kullanışlığı ile dikkat çekiyor. Dünyada 3 yerde üretimi var. Türkiye, İtalya ve Yunanistan. Komşudaki kriz sonrası fabrika Türk firma tarafında alınması ile üretimde İtalya ile büyük yarış yaşanıyor. Hepsi el yapımı ürünler bulaşık makinesinde dahi yıkanabiliyor.
Çift başlı saklama kabı
Bora markalı ürün farklılığı ile dikkat çekiyor. Genellikle otellerde salata büfelerinde kullanılan ürün iki taraflı. Sağ tarafı ile ürün birleştirildiğinde ay şeklinde dizilen ürün diğer tarafı ile dizildiğinde dümdüz bir şekilde sıralanıyor.
Kimlik değiştiren çay tepsisi
Seden markalı ürün çay tiryakileri için farklı bir özellik sunuyor. Günümüzde daha da önem kazanan farklı özelliklere sahip ürünler için harekete geçen firma çay tepsisine özel bir hüvviyet kazandırdı. Tepsi ters çevrildiğinde mini bir sehbaha özelliği kazanıyor.
Murat PALAVAR/Yeni Şafak
Haber PR Ajansı tarafından şu şekilde servis edildi;
Almanya'nın Frankfurt kentinde düzenlenen dünyanın en büyük mobilya, dekorasyon, züccaciye, aksesuar ve hediyelik eşya fuarı "Ambiente 2016"da Türk firmaları için olumlu geçti. Türkiye’den toplam 126 firmanın yer aldığı fuarda, katılımcılar ilgiden memnun döndüler.
Türk firmaları fuarda Metal ve Plastik ve hediyelik eşya olmak üzere üç ayrı holde toplam bin 458 metre kare alanda ürünlerini sergilediler. Fuara İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri’nin (İMMİB) Milli Katılım organizasyonu ile 72 firma katılırken, 54 firma ise bireysel olarak yer aldı. Türkiye’nin Frankfurt Başkansolosu M. Mustafa Çelik’in de katılarak firmalara destek verdiği fuarda bu yıl IF Design Award ödülünü kazanan Aniva firmasının ürettiği çok kullanışlı mangal ise büyük ilgi gördü.
“Firmalara yer açmak için info standımızı küçülttük”
İstanbul Demir ve Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Rıdvan Mertöz, Türkiye’nin fuara katılan firma sayısı açısından 7’nci, en çok metrekare alan ülke sayısı açısından ise 6’nci sırada olmasına dikkat çekerek, “Ambiente fuarında yeni firmaların yer bulması neredeyse imkansız. Buna rağmen biz her geçen yıl yerimizi ve firma sayımızı artırıyoruz. Hatta bu yıl daha fazla firmamıza yer verebilmek için İMMİB’in info standını bile küçülttük. Birçok firma dışarıda sıra bekliyor. Fuardan daha fazla yer alabilmek için partner ülke olmak için de başvurduk. Bu yıl İtalya oldu, 2017 de ise İngiltere olacak. Biz de 2018 yılı için girişimlerimizi başlattık” diye konuştu.
“4 saatlik pazar yetmez, artık 8 saatlik pazarlara bakmalıyız”
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanvekili Tahsin Öztiryaki Türkiye’nin mutfak sektöründe AB pazarında önemli bir yere geldiğini belirterek de gelecek dönemde ABD, Japonya ve İngiltere'nin hedef pazar olarak belirlendiğini bildirdi. Yakın pazarlardaki jeopolitik ve siyasi sorunlar nedeniyle ihracatçıların daha çok çalışması gerektiğini ifade eden Öztiryaki, Artık ihracat için 4 saatlik uçuş mesafesinin 8 saate çıkarılması gerekiyor. 37 milyar dolarlık mutfak gereçleri ithalatı yapan ABD ye gitmeliyiz. Japonya ve İngiltere pazarlarında yer almalıyız” dedi.
“İtalya’yı geride bıraktık”
İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akyüz ise fuardaki ziyaretçi sayısından memnun olduklarını dile getirdi. Plastik ürünlere olan ilginin çok iyi olduğunu belirten Akyüz, “ Ülke ve sektör imajını oturtma konusunda önemli aşama kat ettik. Şimdi sektör olarak 3'üncü aşamaya geçtik. Markalaşma sürecindeyiz. Kalitemiz iyi bir noktada. Ev ürünlerinde sektör olarak İtalya'yı geride bıraktık. Dolaylı ihracatımız da çok iyi noktada. Fuarda 3 günde toplam 50 milyon dolarlık bağlantıyı gerçekleştirmiş olduğumuzu düşünüyorum” dedi.
Tarih: 18 Şubat 2016
Kaynak:
https://emlakkulisi.com/frankfurt-ambiente-2016-fuarina-turkiyeden-126-firma-katildi/452282